Maatregelen coronavirus (COVID-19) Meer informatie

Veelgestelde vragen

 

Ik wil mijn volledige medisch dossier inzien, kan dat?

Nee, u kunt op Mijn Maasstad Ziekenhuis niet uw volledige medisch dossier inzien, maar wel veel onderdelen.

U vindt er een kort verslag van uw consult (1 dag na uw afspraak), uitslagen van onderzoeken (direct nadat de uitslag bekend is), brieven, medicijnen, metingen en aandachtspunten. Daarnaast ook de onderdelen allergieën, behandelbeperkingen, functionele en mentale status, implantaten, intoxicaties, medische hulpmiddelen, zorgactiviteiten (verrichtingen) en voeding. Er worden steeds meer onderdelen van uw medisch dossier beschikbaar gesteld op Mijn Maasstad Ziekenhuis.

 

Ik zie de uitslag van mijn onderzoek niet op Mijn Maasstad Ziekenhuis. Hoe kan dat?

Nadat bij u een onderzoek is uitgevoerd heeft het ziekenhuis tijd nodig om bijvoorbeeld het bloed te onderzoeken. Als de uitslag in het ziekenhuis bekend is, kunt u deze zien op Mijn Maasstad Ziekenhuis.

Bijvoorbeeld: Er wordt bij u bloed geprikt op maandag. Het onderzoek van het bloed duurt 2 dagen. Woensdag heeft uw arts dan de uitslag. U kunt dan uw uitslag bekijken op Mijn Maasstad Ziekenhuis. Uw zorgverlener vertelt u op de eerstvolgende afspraak wat de uitslagen betekenen. U kiest zelf of u de uitslagen al wilt bekijken vóór uw afspraak met uw zorgverlener. Zonder toelichting van uw zorgverlener kan de uitslag voor u verwarrend zijn. 

 

Ik wil een vraag stellen aan mijn arts met een e-consult, dat lukt niet. Hoe kan dat?

Dit kan te maken hebben met een instelling in ons systeem. Neem contact op met de polikliniek waar u onder behandeling bent. Zij kunnen voor u nakijken of alle instellingen juist zijn. De telefoonnummers van de poliklinieken vindt u op de afsprakenkaart of de website.

 

Ik heb nog geen antwoord ontvangen op mijn e-consult, er zijn 3 werkdagen verstreken. Hoe kan dat?

Als u bent ingelogd op Mijn Maasstad Ziekenhuis en u ziet na 3 werkdagen bij e-consult geen antwoord op uw bericht, bel dan naar de polikliniek. De telefoonnummers van de poliklinieken vindt u op de afsprakenkaart of de website. Heeft u geen e-mail ontvangen dat er een e-consult voor u klaar staat in Mijn Maasstad Ziekenhuis? Controleer dan een aantal instellingen: 

  1. Ga naar ‘Mijn gegevens’ en controleer of het vinkje aanstaat bij ‘Ik wil een e-mail ontvangen als ik een e-consult krijg’. Ook het ziekenhuis moet dit voor u instellen binnen het Elektronisch dossier. Dit kan de Patiëntenregistratie in de centrale hal voor u doen.
  2. Controleer of wij het goede e-mailadres van u hebben? Ga naar ‘Mijn gegevens’ en dan naar ‘Mijn Persoonsgegevens’. Als uw e-mailadres niet klopt kunt u dit zelf aanpassen.
  3. Soms komen e-mails van Mijn Maasstad Ziekenhuis in uw Spam (ongewenste e-mail). Kijk in uw mailbox bij ‘Spam/junk/ ongewenste mail’ als u de e-mail van Mijn Maasstad Ziekenhuis niet heeft ontvangen.  

 

Ik heb ingesteld om een e-mail te ontvangen wanneer ik een e-consult ontvang, ik krijg echter geen e-mail. Wat is er aan de hand?

U geeft op 2 plaatsen aan dat u een e-mail wilt ontvangen wanneer er een e-consult voor u klaar staat:

  • Bij Patientenregistratie in de centrale hal. Door deze stap te volgen wordt uw keuze vastgelegd in ons elektronisch patiëntendossier.
  • In het portaal onder ‘ Mijn instellingen’. Hier vinkt u aan: Ik wil een e-mail ontvangen wanneer ik een e-consult krijg. Op dat moment is uw portaalinstelling bekend.

Alleen als dit op beide plaatsen goed geregistreerd is, ontvangt u ook daadwerkelijk een e-mail.

 

Ik kan niet alle consultverslagen, brieven en uitslagen terugvinden, hoe kan dat?

Vanaf een bepaalde datum zijn onderdelen van uw dossier toegevoegd aan Mijn Maasstad Ziekenhuis.

Brieven, uitslagen en metingen zijn vanaf 5 december 2016 terug te vinden in Mijn Maasstad Ziekenhuis. Bloeduitslagen ook van voor die datum.

Consultverslagen van de polikliniek zijn vanaf 1 december 2018 terug te vinden, van de Spoedeisende Hulp vanaf 1 juni 2020. Consultverslagen van de fysiotherapeut, logopedist, medisch maatschappelijk werker, ergotherapeut en psycholoog vanaf 1 juni 2019.

Kan ik mijn dossier downloaden of printen?

Het is niet mogelijk om uw dossier te downloaden vanaf Mijn Maasstad Ziekenhuis. Het is wél mogelijk om bepaalde onderdelen te printen.

U kunt de brieven opslaan als PDF of printen. Ook kunt u uw uitslagen printen met de printknop rechts bovenin het scherm.

Wilt u een kopie van uw gehele dossier, dan kunt u hiervoor terecht bij de polikliniek waar u onder behandeling bent. Het telefoonnummer van de betreffende polikliniek vindt u op uw afsprakenkaart of op de website.


 

Wat is een erkend legitimatiebewijs?

In onze folder leest u wat een erkend legitimatiebewijs is.

 

Waar kan ik de Patiëntenregistratiebalie vinden?

Nog voor de receptie in de centrale hal gaat u rechtsaf. U bent aangekomen bij Bureau Opname/Patiëntenregistratie. Hier kunt u zich melden bij de balie.

 

Ik wil inzage in het dossier van mijn kind. Hoe regel ik dat?

Met het DigiD van uw kind kan worden ingelogd op Mijn Maasstad Ziekenhuis. In de folder 'Mijn Maassstad Ziekenhuis voor kinderen' leest u hoe u DigiD kunt aanvragen voor uw kind en wanneer u als ouder het medisch dossier van uw kind mag inzien. Dit is afhankelijk van de leeftijd van het kind.

      

Ik wil een afspraak plannen met Mijn Maasstad Ziekenhuis, kan dat?

Nee, u kunt via Mijn Maasstad Ziekenhuis nog geen afspraken inplannen. Dit willen wij op een later moment wel gaan aanbieden, houd hiervoor de ontwikkelingen op Mijn Maasstad Ziekenhuis in de gaten.

     

Kan ik Mijn Maasstad Ziekenhuis ook op mijn telefoon of tablet gebruiken?

Ja, u kunt Mijn Maasstad Ziekenhuis op uw computer, laptop, tablet en telefoon bekijken.

Er is geen speciale app voor Mijn Maasstad Ziekenhuis. Wel kunt u de inlogpagina op het beginscherm van uw telefoon of tablet zetten. Als u daarna met de DigiD app inlogt, komt u snel op de mobiele website van Mijn Maasstad Ziekenhuis.

Heeft u een Android telefoon? Ga naar de inlogpagina, klik in de browser rechtsboven op Menu, klik op ‘Toevoegen aan startscherm’.

Heeft u Iphone en Ipad? Ga naar de inlogpagina, klik in de browser onderaan op het ‘deelicoon’(vierkantje met pijl), zoek in het onderste menu naar ‘Zet op beginscherm’ (veeg naar links of rechts als u hem niet gelijk ziet staan).

      

Welke browsers kan ik gebruiken voor Mijn Maasstad Ziekenhuis?

Voor een goede werking kunt u gebruik maken van:

  • Google Chrome
  • Mozilla Firefox
  • Safari
  • Internet explorer 10 of hoger
  • Microsoft Edge

Voor een goed en veilig gebruik van Mijn Maasstad Ziekenhuis is het belangrijk dat alle updates voor de browser tijdig worden geïnstalleerd.

      

Ik log succesvol in, maar kom niet op Mijn Maasstad Ziekenhuis. Hoe kan dat?

Het kan zijn dat u geen toegang krijgt, omdat:

  • U BSN niet gevalideerd is in ons systeem. Dit gebeurt meestal bij uw eerste bezoek aan het ziekenhuis. U kunt u BNS laten valideren bij de balie van Patiëntenregistratie. Neem dan een erkend legitimatiebewijs mee.
  • U nog geen 16 jaar bent
  • U wordt vertegenwoordigd in de zorg door een mentor, echtgenoot/partner, of een ouder/kind/etc.

Is dit niet het geval, of weet u het niet en krijgt u geen toegang tot Mijn Maasstad Ziekenhuis? Neem dan contact op met Patiëntenvoorlichting via (010) 291 15 81.

Hoe veilig zijn mijn gegevens?

Het Maasstad Ziekenhuis vindt de privacy van patiënten erg belangrijk. Wij gaan op een veilige manier met uw digitale gegevens om volgens de ‘Algemene verordening gegevensbescherming (AVG)’. Meer informatie vindt u in de Privacyverklaring van het Maasstad Ziekenhuis op onze website.

Wij willen graag weten hoe vaak Mijn Maasstad Ziekenhuis wordt gebruikt. Daarom registreren wij - op een veilige manier - elke keer dat u inlogt. De gegevens die u invoert in Mijn Maasstad Ziekenhuis kunnen worden opgenomen in uw medisch dossier.

Lees ook wat u zelf kunt doen aan de veiligheid van uw gegevens.