20-07-2021

Nadenken over behandelgrenzen. Laat u goed informeren!

Welke behandelingen wil ik (nog) wel en welke wil ik zeker niet? Als u een behandeling niet wilt dan noemen we dit een behandelgrens.

In het Maasstad Ziekenhuis vinden we het belangrijk dat iedere kwetsbare patiënt en iedere patiënt die wordt opgenomen in ons ziekenhuis in gesprek gaat met de behandelend arts over behandelgrenzen. Om patiënten voor te bereiden op dit gesprek zijn er patiëntenfolders en animaties ontwikkeld. Zo wordt duidelijk wat behandelgrenzen zijn en waarom het nadenken over behandelgrenzen belangrijk is. Hierdoor kan de patiënt een persoonlijke afweging maken en een goed gesprek met zijn of haar naasten en de behandelend arts voeren.

Bekijk de animaties over behandelgrenzen
Op www.maasstadziekenhuis.nl/behandelgrenzen kunnen patiënten niet alleen geschreven informatie en patiëntenfolders vinden, maar ook drie animaties bekijken:

Ook in de algemene ziekenhuisfolders en op de wachtkamerschermen worden patiënten gewezen op de informatie en de animaties.