15-04-2022

Santeon ziekenhuizen werken samen aan digitale oplossing voor integrale zorg thuis en in het ziekenhuis

De Santeon ziekenhuizen slaan de handen ineen om samen zorg te digitaliseren. Gezamenlijk bieden de ziekenhuizen patiënten straks een digitale voordeur waar zij terecht kunnen voor hybride zorg: digitaal en in de thuissetting als het kan, fysiek in het ziekenhuis als het nodig is.

Het doel van het digitale zorgplatform is het verbeteren van de toegankelijkheid en de betaalbaarheid van zorg. Door krachten en initiatieven te bundelen wil Santeon één landelijk platform bieden met 24/7 dienstverlening. In het vakblad ICT&Health van 15 april 2022 schrijft redacteur Ron Smeets over dit initiatief.

Pieter de Bey, directeur van Santeon: “Het is de logische volgende stap om het zorgpad te verbeteren en zo de zorg meer gepersonaliseerd te maken en meer waarde voor de patiënt te realiseren.”

Sjoerd Niehof, stafvoorzitter Maasstad Ziekenhuis: “Voor en met onze patiënten geven we de digitale toekomst van de zorg vorm. In Santeon verband kunnen we de kansen maximaal benutten. Dit is niet morgen nodig, maar vandaag, zodat we weer tijd krijgen voor de patiënten die het nodig hebben.”

Lees het hele artikel in het vakblad ICT&Health