02-09-2022

Zorgvriendenweek 5 tot en met 9 september

Minimaal 2 keer per jaar komen fondsenwervers en subsidieaanvragers van een groot deel van de Nederlandse ziekenhuizen samen om kennis en inspiraties te delen. In deze bijeenkomsten is de wens naar voren gekomen om ons te groeperen om meer bekendheid te geven aan de vrienden stichtingen en/of onderzoekfondsen van de ziekenhuizen.

Helaas weten nog te weinig mensen dat ze hun ziekenhuis kunnen ondersteunen door een financiële bijdrage te doen aan onderzoek of een aan patiëntenvoorziening. Maar ook door een actie op te zetten of u als vrijwilliger aan te melden. Hieruit is het idee ontstaan om een landelijke campagneweek te organiseren waarin we gezamenlijk laten zien wat vriendenstichtingen en onderzoekfondsen van de Nederlandse ziekenhuizen voor de patiëntenzorg betekenen.

Zorgvriendenweek

De allereerste Zorgvriendenweek is van 5 tot en met 9 september. De Zorgvriendenweek is gericht op meer bekendheid creëren voor het werk wat we doen. Ook voor onze collega’s, want niet iedereen weet dat de vriendenstichting ook donaties specifiek gericht aan een afdeling kan verzorgen.

Stichting Vrienden Maasstad Ziekenhuis heeft een CBF en ANBI-keurmerk. Dat betekent dat we volkomen transparant zijn in onze inkomsten en uitgaven en dat we regels navolgen die er voor zorgen dat iedere donatie wordt besteed aan de doelstelling van de stichting.

In de komende jaren gaan we deze week ook inzetten om meer donateurs en sponsoren te werven zodat we kleinere projecten direct kunnen financieren en we onderzoek binnen het Maasstad Ziekenhuis kunnen motiveren door een startkapitaal beschikbaar te stellen.

Bezoek de Zorgvriendenweek website

We willen u hartelijk uitnodigen om een kijkje te nemen op onze website www.zorgvriendenweek.nl. Op de website ziet u alle deelnemende vriendenstichtingen en onderzoekfondsen en leest u over de dagthema’s met interessante links naar artikelen en video’s.

Heeft u nog vragen over het werk van een vriendenstichting? Neem dan contact op met Beer Lankhorst, Stichting Vrienden Maasstad Ziekenhuis op beer@vriendenmaasstad.nl