14-01-2020

2020: Nog meer 'juiste zorg op de juiste plek'

Het Maasstad Ziekenhuis zal in het nieuwe jaar nog meer invulling geven aan ‘de juiste zorg op de juiste plek’. Tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst liet de voorzitter raad van bestuur Peter Langenbach weten dat de termen voorkomen, vervangen en verplaatsen van zorg in 2020 vaak te horen zullen zijn.

Hiermee bedoelt hij het voorkomen van opnames of heropnames en het vervangen van zorg door te werken met apps of slimme apparatuur, zoals de slimme pleister. Hierdoor hoeft een patiënt niet onnodig naar het ziekenhuis te komen. Ook het verplaatsen van zorg naar andere zorgaanbieders zoals naar het Spijkenisse Medisch Centrum, de huisarts, het verpleegtehuis of naar huis, staat in 2020 hoog op de agenda.

De raad van bestuur, Peter Langenbach en Wietske Vrijland, wenst alle collega's een gelukkig nieuwjaar

Trots op 2019
Peter Langenbach keek in zijn speech ook terug op 2019. Een goed jaar waarin, volgens de raad van bestuur mooie resultaten zijn behaald. “We proberen de gezondheid van mensen zo optimaal mogelijk te maken, zodat ze zo gelukkig mogelijk door het leven kunnen gaan. Ik heb alle collega's op de verschillende afdelingen hard zien werken en heb veel patiënten gezond en vaak ook gelukkiger het ziekenhuis weer zien verlaten. In 2019 zijn er bijvoorbeeld 2000 mensen gedotterd én meer dan 2000 baby's geboren. Die aantallen en dat geluk bereik je alleen door met het hele team keihard te werken. Daar mogen wij allemaal trots op zijn. Ik hoop ook in 2020 te kunnen rekenen op jullie passie en toewijding. Laten we er samen de schouders onder zetten en ook van 2020 een succes maken!”